Paasoverweging: een kwartet activiteit ingericht door onze vrienden van Reet St. Jozef.

Zingeving & Filosofie

Reet St Jozef organiseert in 2024 de Paasoverweging.

Welkom op deze bijzondere dag.
Een bijzondere dag: het is bijna Pasen!
Een bijzondere dag: geen viering in de kerk, maar wel samen in gedachten bij elkaar. Als we het individualisme kunnen overstijgen, zullen we er echt in slagen om een andere levensstijl te ontwikkelen en fundamentele veranderingen in onze maatschappij teweegbrengen. (citaat uit Laudato SI 208)

Broederlijk delen wil de mentaliteit van nooit genoeg ombuigen naar goed genoeg en zo kansen creëren voor wie het moeilijk heeft.

We willen ons niet laten meeslepen door de waan van de dag, het zogenaamde breaking news waar we te pas, en dikwijls te onpas, mee om de oren geslagen worden.

We willen wat afstand nemen en stilstaan bij nieuwe antwoorden op de niet veranderende vragen. Het is belangrijk om af en toe even “tegendraads” te zijn.

Gelovige mensen in 2024 proberen Pasen met Pinksteren als één geheel te beleven.

Hoe helpen evangelie en kerk ons?

En daarom nogmaals zijn jullie van harte welkom!
Graag geven wij U / je iets mee ter overdenking van deze dag.
Een thema, teksten, en enkele liederen, Samen een gebakje eten en een tas koffie.

Info: DE WEERDT Maurits

woensdag 27 maart 2024
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.

Lokaal LSA- Seringenlaan 2 A - Reet (Kleine landeigendom)

LSA
Hoogstraat 17-19