Lier, niet alleen bekend als een van de meest charmante stadjes van België, wordt ook wel de parel van Vlaanderen genoemd. Het beschikt over een prachtig historisch centrum met talloze boeiende erfgoedsites, waaronder twee UNESCO-sites: het stadhuis met belfort en het begijnhof.

Toerisme & Uitstappen

We spreken af in een geklasseerde stadsherberg op de Grote Markt. Van hieruit starten we een boeiende rondleiding met een deskundige gids langs de meest opmerkelijke historische gebouwen, waaronder het stadhuis, de gevangenenpoort, de Sint-Gummaruskerk, de godshuizen, het begijnhof, en om 12u ervaren we het spektakel van de Zimmertoren. Na de lunch bewonderen we opnieuw de vele bezienswaardigheden van Lier, ditmaal vanaf het water.

Dit arrangement is inclusief koffie of thee bij ontvangst, een driegangenkeuzemenu, drank tijdens de maaltijd, koffie, een gids en een rondvaart op de Nete.

Grote Markt Lier
dinsdag 17 september 2024
€ 49 (niet-leden)
inschrijven tot 07 september 2024 via okra.academie.aalst@gmail.com of 0496 14 25 27 (R. Van Langenhove)

Bereikbaarheid met openbaar vervoer, instructies te bekomen bij inschrijving.

Grote Markt Lier
2500 Lier