Meerdaagse uitstap met bezichtigen van verschillende monumenten ,kastelen en musea.

Toerisme & Uitstappen

Dag 1: Vertrek om 6.15 u aan Den Hazelt (Rumbeke). Onderweg is er één stop voorzien. Bestemming is het hotel Sophia in Bleiwäsche (Bad Wünnenberg).
Dag 2: Na een uitgebreid ontbijt bezoeken we onze gaststad, het Kneipp- en kuuroord Bad Wünnenberg. Na onze lunch rijden we naar Bad Arolsen waar we het Residenzschloss Arolsen bezoeken.
Dag 3: Vanmorgen bezoeken we de glasblazerij in Willingen. In de nabijgelegen winkel kunnen we allerlei mooie handgeblazen kunstwerken kopen. We bezoeken ook het toeristische dorpje Willingen. In de namiddag krijgen we een boottocht, aangeboden vanuit ons hotel.

Dag 4: Vandaag gaat het richting Paderborn, een universiteitsstad met zeker 150.000 inwoners. We krijgen van het hotel vandaag ons lunchpakket mee. We maken een wandeling doorheen de binnenstad met de middeleeuwse keizerpalts, de imposante Dom en het beroemde raadhuis uit de Wezer-renaissance liggen niet ver van elkaar. In de namiddag rijden we terug naar ons het hotel In de verte zien we de enige nog intacte driehoekige burcht in Duitsland: de Wewelsburg.
Dag 5: Na ons ontbijt rijkelijk ontbijt rijden we richting Soest. We maken er een stadswandeling en krijgen de tijd om te shoppen. Onze lunch houden we in Brauhaus Zwiebel. En dan komt de tijd om huiswaarts te rijden.
Prijs :
560 euro per persoon tweepersoonskamer -
toeslag éénpersoonskamer : 88 euro
Ben je in bezit van een vrijetijdpas , dan geldt er een korting van 100 euro op het totaal bedrag.
Inbegrepen in de prijs : • De busreis, de beschreven uitstappen • Verblijf in Enjoy Schlosshotel Sophia in Bleiwäsche (Sauerland) • Alle kamers zijn per lift bereikbaar en beschikken over een badkamer met douche of bad, toilet en föhn •ALL-IN vanaf avondmaal 1ste dag t.e.m. ontbijt 5de dag dwz 4x overnachting, uitgebreid ochtendbuffet, lunch of lunchpakket, driegangen keuzediner • koffiecorner of thee, de ganse dag • dagelijks alle consumpties gratis van 17u tot 24u, gratis Wi-Fi, avondanimatie
Niet inbegrepen : • Annulatieverzekering • Maaltijden/drank tijdens heen- en terugreis • Dranken buiten het hotel of buiten de uren voorzien in het hotel
Inschrijven bij Rita Eeckloo, • via mail : reeckloo@gmail.com • Inlichtingen Rita tel : 051 69 29 84 • inschrijvingen zijn geldig mits betaling van het voorschot tegen 29 februari 2024 • voorschot per persoon 250 euro
Betalingen op rekening Okra Rumbeke-Oekene , nr. BE37 7755 9001 2928 met vermelding van Sauerland, naam en aantal personen.
Het resterende bedrag tegen 1 mei 2024.

Volzet
De werkwijze voor de verkiezing wordt later
 nog meegedeeld

Duitsland -Sauerland
Van donderdag 06 juni 2024
tot maandag 10 juni 2024
Max. 35 deelnemers
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.