Wandeling over een afstand van 9 km in en rond Leuven. We passeren daarbij de Abdij van ’t park en de begraafplaats van enkele bekende Vlamingen. Na een rustpauze trekken we richting Heverlee om via de universiteitssite en de Sint-Antonius-kapel terug in het centrum van Leuven te belanden.

Toerisme & Uitstappen

Samenkomst aan het station van Temse om 12.30 uur,
zo heb je nog voldoende tijd om je seniorenticket aan te kopen. De trein vertrekt om 12.50 uur en komt aan in Leuven om 13.53 uur. Wij wandelen over een afstand van 9 km in en rond Leuven en passeren daarbij de Abdij van ’t park en de begraafplaats van enkele bekende Vlamingen. Na een rustpauze in de “Abdijmolen” vertrekken we richting Heverlee om vervolgens via de universiteitssite (met eventueel nog een tussenstop) en de Sint Antonius Kapel (waar Pater Damiaan is bijgezet) terug in het centrum van Leuven te belanden.

Wij eindigen in “Café Sport” voor een diner bestaande uit Vol au vent met kroketten en een salade, een sabayon van Duvel met een brownie en bolletje ijs. Met de trein van 21.06 uur verlaten we Leuven. Deelnameprijs: 30 €. Gezien het Senioren-ticket (7,80 €) bij de NMBS goedkoper uitvalt dan een groepsticket kiezen wij ervoor dat elkeen zelf zijn seniorticket aankoopt. Dat kan via de website van NMBS of aan de automaat in het station van Temse.

DEELNEMEN EN INSCHRIJVEN kan door voor 30 juli 30 € per persoon te storten op rekeningnummer BE95 7835 3270 5758 van OKRA Temse, met de mededeling “Trein Leuven” + naam deelnemer(s)

Station Temse
dinsdag 22 augustus 2023