dirigent Dirk Brossé orkest Prima La Musica sopraan Jolien De Gendt

Kunst, Cultuur & Crea

Dirk Brossé werkt al 40 jaar lang over heel de wereld als componist en dirigent. Hij is momenteel Music Director van het Chamber Orchestra of Philadelphia en van Film Festival Gent / World Soundtrack Awards. Hij is hoofddocent compositie en orkestdirectie aan de School of Arts / Koninklijk Conservatorium Gent.

Hij componeerde meer dan 400 werken, waaronder concerti, oratoria, liederen, kamermuziek en symfonische muziek. Hij componeerde voor het theater, musicals, film en televisie. Hij schreef de muziek voor de documentaire ‘Onze natuur’.

Dirk Brossé kreeg de titel “Cultureel Ambassadeur van Vlaanderen”.

Sinds 2010 is hij ereburger van Destelbergen.

Tijdens ons nieuwjaarsconcert dirigeert hij het orkest Prima La Musica bestaande uit 15 strijkers, 1 hobo, 1 harp en 1 sopraan.

Samen met sopraan Jolien De Gendt brengen ze een concert met klassieke muziek, filmmuziek en eigen composities van Dirk Brossé.

Het concert vindt plaats in de Sint-Gertrudiskerk.

St Gertrudiskerk
vrijdag 17 januari 2025