30 jaar OKRA in de parochie

Ontmoeting & Ontspanning

Een ijskoude namiddag op 16 januari. Langzaam en heel voorzichtig komen ze aangestapt en zoeken moeizaam hun weg tussen de brokstukken straatafbraak. OKRA viert een feestje: nieuwjaarsreceptie. Een 40-tal mensen – van het trefpunt Onze-Lieve-Vrouw van Troost verzamelen zich in zaal Pakenhof. Het is een blij moment van weerzien en/of kennismaking. De Cava vloeit, de tongen komen los.

Josée, de voorzitster, heet iedereen van harte welkom. En er blijkt meer te vieren dan nieuwjaar! Jawel, OKRA Troost wordt 30 dit jaar. Zo ’n verjaardag moet zeker gevierd worden. Ook onze proost pater Thiêm Nguyen o.s.a. nam het woord en had aandacht voor de leden die niet konden aanwezig zijn. Schepen Dirk Vansina feliciteerde het trefpunt en wees op het belang van de vereniging. Bert Cornillie, schepen voor senioren, wees op het belang van de vrijwilligers in de samenleving. Het feest kon beginnen en dat gebeurt. Met een heerlijke kaas- en wijnschotel, zeer lekker, gevarieerd en overvloedig.

De powerpoint presentatie gaf iedereen de kans om tal van herinneringen op te halen aan vroegere dagen. En een eerste beeld te krijgen van de nabije toekomst. Het wordt heel zeker een interessant OKRA jaar. Het mag duidelijk wezen: alle begrip voor de afwezigen, maar ze hadden ongelijk.

Dank, duizendmaal, aan de initiatiefnemers, de organisatoren, de bedienaren. Het was een heel fijn begin voor een hopelijk boeiend jaar

Zaal Pakenhof
dinsdag 16 januari 2024