Levenslang leren

Hou er wel rekening mee dat men goed te been moet zijn om deze uitstap mee te doen.

Rond de jaren zeventig van de vorige eeuw verdwenen vele schepen door allerhande slooppremies en moeilijke jaren in de schipperswereld. Enkele schepen werden gered door ze in te richten als museum.

Het Rijn- en Binnenvaartmuseum werd opgericht met als doel het schippersleven zowel historisch, cultureel als sociaal te bewaren en in beeld te brengen. Deze schepen, voorwerpen, foto’s enz. moeten ons laten zien hoe de schipper vroeger woonde en werkte.

De schipper, zijn leefwereld en zijn schip zijn dikwijls onbekend gebleven bij de rest van de bevolking en met dit drijvend museum hopen we een bijdrage te leveren aan de geschiedenis van het schippersleven en de industriële archeologie te bewaren en verder uit te bouwen.

Vertrek: om 12.45 uur met tram 3 aan de kerk. Aan halte Opera overstappen op tram 24 tot halte Havenhuis.

Rijn- & Binnenvaartmuseum.
donderdag 18 juli 2024