We gingen op wereldreis van woestijn tot tropisch regenwoud in het Plantenpaleis in Meise.

Kunst, Cultuur & Crea

(Verslag) Daguitstap op 6 juni naar plantentuin Meise:

Met het zand nog in onze ogen stapten we om halfacht op de bus richting Meise. Om de bus volledig te vullen reden we "even" langs Diepenbeek om de andere dagtrippers op te laden.

Omstreeks 10 over 10 konden we het fileleed achter ons laten en werden we in de plantentuin verwelkomd door de gids. Haar hoge en stevige wandelschoenen deden het ergste vermoeden maar waarschijnlijk kwam ze te voet uit West Vlaanderen want voor de twee kilometer stappen naar en doorheen de grote tropische serre kan het niet geweest zijn.

Haar uitleg werd door iedereen erg gesmaakt en dat deden ook de belegde broodjes s‘middags. De "treintjesreis" in de namiddag werd de ideale gelegenheid om te kletsen want het moet gezegd dat, door het ontbreken van enige uitleg, het anders een saaie rondrit was geweest.

Nadat we nog een uurtje op eigen tempo door de tuin konden zwerven kregen we in de Orangerie nog een stukje taart bij de koffie.

Rond 4 uur stapten we dan, groener dan voorheen, opnieuw de bus op voor een nog meer geplaagde terugreis naar het verre Ham-ter-Loo of zeg maar Hulst.

Al bij al was het toch een gezellige dag en een aangename kennismaking met een stukje prachtige natuur in Meise.

dinsdag 06 juni 2023
Max. 50 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

3980 Tessenderlo