In oktober gaan we op ontdekking in Nismes, een deelgemeente van Viroinval, in de buurt van Philippeville. Dit jaar is er geen keuzeprogramma, maar een vast programma voor iedereen.

Toerisme & Uitstappen

's Ochtends starten we in Nismes met een tas koffie met croissant.

We bezoeken de grotten van Neptunus te Petigny. Hier zijn doorheen het parcours wel wat trappen te doen (80 in totaal doorheen het hele traject, waarvan 40 aan het einde om de grot te verlaten). Tijdens een deel van het bezoek kan je lekker genieten van het geluid- en lichtspektakel in een bootje, je hoeft dus niet ver te stappen. Dit is zelfs doenbaar voor mensen met een wandelstok. (een rollator is hier echter niet mogelijk)

’s Middags verwelkomt men ons in restaurant ‘Le Melrose’ te Nismes. Wat het menu betreft beginnen we met een broccolisoep, gevolgd door kalkoenfilet archiduc met garnituur en sluiten af met een chocomousse.

In de namiddag staat een bezoek aan ‘100 chevaux sur l’herbe’ op het programma. Dit is een paardenpension voor oudere paarden, die daar hun laatste dagen mogen doorbrengen. Wij krijgen een rondleiding met een treintje doorheen het domein, kunnen de dieren te eten geven, aaien, … Na de rondleiding kan je in de cafetaria iets drinken of even snuisteren in het winkeltje.

Na dit bezoek keren we terug naar Nismes om het gemeentepark ‘Le Jardins d’O’ te verkennen. Het is een oase van rust met vijvers, watervalletjes, fonteinen en veel groen. Wie liever niet wil stappen, die kan dit deel overslaan en in de taverne aan de ingang van het park iets lekkers bestellen. In het park zijn er meerdere plaatsen met banken waar je kan uitrusten indien gewenst.

Tot slot genieten we van een broodmaaltijd in brouwerij ‘Brasserie des Fagnes’ en keren daarna terug huiswaarts.

Dit alles voor de prijs van € 73 met grotbezoek/€ 67 zonder grotbezoek. Inschrijven via okraboutersem@telenet.be VOOR 11 september 2023.

Het bedrag kan je overschrijven op rekeningnummer BE42 0689 3501 4854 van Okra-Boutersem.

Parking Bib Boutersem
dinsdag 10 oktober 2023
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.

Parking Bib Boutersem
Kerkomsesteenweg 55