Toerisme & Uitstappen

Okrareis 2024 Drenthe , Assen Nederland

We trekken van zondag 16 juni tot vrijdag 21 juni 2024 naar Drenthe, Assen in Nederland.

Zeker niet zo ver van huis, zo kunnen we vanaf de eerste dag al aan de slag. We logeren in Hotel**** De Bonte Wever in Assen en verblijven er ‘All-inclusive’, d.w.z. dranken in het hotel, koffie en thee op de kamer, animatie, minigolf, biljart, zwembad en fitness, lekkernijen op gezette tijden, dranken uit het hotelassortiment zijn inbegrepen.

Ons reisprogramma:

Zondag 16 juni: 9 u. vertrek aan POC in Humbeek. In Den Bosch bezoeken we een kamelenmelkerij, broodmaaltijd ter plaatse en om 16 u. komen we aan in ons hotel.

Maandag 17 juni: voormiddag: bezoek aan het gevangenismuseum in Veenhuizen. Middagmaal in ons hotel. Namiddag: bezoek aan de vesting van Bourtange en Groningen.

Dinsdag 18 juni: voormiddag: naar het monumentendorp Orvelte met bezoek aan de ijzertijdboerderij of de schaapskooien. Namiddag: naar het Duitse Papenburg voor een bezoek aan de scheepswerf Meyer Werft.

Woensdag 19 juni: voormiddag: genieten van de wekelijkse marktdag in Assen. Namiddag: weer richting Duitsland naar het Erlebnispark van Emssflower, Europa’s grootste perk- en potplantkwekerij, een vlindertuin, de tropische tuin met prachtige beken en vijvers. In de wintertuin sluiten we af met een drankje.

Donderdag 20 juni: voormiddag: bezoek aan fruitbedrijf ‘De Marwijkshof’ met eigen pluktuin. Namiddag: we genieten van alle faciliteiten van ons hotel en/of wandelen in het Asserbos.

Vrijdag 21 juni: voormiddag: boottocht in Giethoorn met een tussenstopje in het gezellige centrum. We genieten er van een 3-gangen-maaltijd (hier zijn de dranken niet inbegrepen) en rijden dan naar Humbeek.

Prijs: € 680, alles, maar dan ook alles inbegrepen. We hebben 14 singlekamers en 15 dubbelkamers gereserveerd. Annulatie- en reisbijstandsverzekering € 55 per persoon.

Inschrijven kan vanaf nu door overschrijving van € 100 per persoon op de Okrarekening, met vermelding ‘single’ of ‘dubbel’ en dat vóór 1 december 2023. Wie een verzekering wil, betaalt die ook nu.

P.O.C. Parochiaal OntmoetingsCentrum
Toon wegbeschrijving
Van zondag 16 juni 2024
tot vrijdag 21 juni 2024
Tot 00u00
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.

P.O.C. Parochiaal OntmoetingsCentrum
Meiskenbeekstraat z/n