door Eugeen Roegiest

Kunst, Cultuur & Crea

Eugeen neemt ons mee door het ‘Miljoenenkwartier’, een residentiële woonwijk in Gent. De wijk werd ontwikkeld tijdens het interbellum op gronden van de wereldtentoonstelling van 1913. Vooral de gegoede burgerij bouwde hier. Naast de volledige bescherming als stadsgezicht werden ook verschillende gebouwen afzonderlijk als monument beschouwd.

Openbaar vervoer: lijn 9a en 9b, beiden vertrekken aan Wondelgemstationplein (met haltes in St.-Markoenstraat (vroegere ING), Vroonstalledries (aan KBC), Neptunus (vroegere zwembad), Gaverstraat, Lusthoflaan (laatste 3 haltes gelegen in de Botestraat).

Bus 9a vertrekt aan Wondelgemstationplein om 14.01u. met aankomst aan de halte Parkplein om 14.33u.

Bus 9b vertrekt aan Wondelgemstationplein om 14.09u. met aankomst aan de halte Parkplein om 14.45u.

Vanaf Parkplein volg je de Kortrijksesteenweg richting Sterre, onder de spoorwegviaduct door, neem schuin links de Onafhankelijkheidslaan (links naast het parkje) tot aan de 2e straat links (Congreslaan).

Afspraak op de hoek aan huisnummer 2 (opgelet: de 1ste straat links is eveneens de Congreslaan).

Plaats van afspraak: Congreslaan huisnummer 2 te Gent
donderdag 23 mei 2024
€ 8 (niet-leden)
Inschrijven kan tot en met 15 mei 2024 bij Cecile Raman, Westergemstraat 239 Wondelgem of telefonisch (09 258 28 82) of per email aan debaere.raman@gmail.com en overschrijven op BE04 8909 5401 4431 van Okra Wondelgem met vermelding "Miljoenenkwartier"