voordracht met Ilse Landiut

Kunst, Cultuur & Crea

We sluiten ons werkjaar af met een vrolijke geschiedenis over honger en dorst. Heel toepasselijk in deze tijd van het jaar.

Lustten de Romeinen tomaten, en waarom niet, en wat dan wel? Waarom hadden middeleeuwse glazen reliëftekeningen? En hoera, chocolade eten tijdens de vasten mag dat wel van de paus!

Ilse Landuyt duikt weer in het verleden. Dit keer op zoek naar de geschiedenis van honger en dorst. Van de gebraden everzwijnen bij de Kelten tot onze moleculaire keuken.

Vaak geestig, soms leerrijk en vooral lekker!

Neem alvast een koffielepeltje mee.

Ilse Landuyt studeerde Politieke en Sociale Geschiedenis van de Westerse Wereld en Romaanse Filologie. Net zoals in ‘De geschiedenis van de kus en alle gevolgen van dien’ zet ze humoristische kanttekeningen bij de geschiedenis van de gewone mens in het Westen.

cc De Poort
vrijdag 06 december 2024
Max. 120 deelnemers
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.
inschrijven via overschrijving op rekening BE16 1430 9255 4774 met vermelding 'Landuyt'

cc De Poort
Markt