Toerisme & Uitstappen

Programma:

7.30 à 7.45 uur: Dit zal ongeveer het vertrekuur zijn. Wordt later meegedeeld.

09.15 uur: Welkom in Lier met een Liers Vlaaike en koffie

10.00 uur: Keuze: Rondrit in de streek met de bus of stadwandeling met bezoek aan het begijnhof en ook de begijnhofkerk!

12.15 uur: Middagmaal: voorgerecht: soep – hoofdgerecht: vol-au-vent met sla en frieten + 1 drank inbegrepen (keuze uit: frisdrank, pilsbier of glas wijn) – dessert: dame blanche – koffie of thee na het dessert eveneens inbegrepen.

14.15 uur: Keuze: Zimmermuseum + vrije tijd of boottocht + Zimmermuseum

16.45 uur: Terug huiswaarts

18.30 uur: Iedereen veilig en wel terug thuis.

Dit alles kunnen we je aanbieden voor de prijs van:

63 euro – zonder boottocht

68 euro – met boottocht

Graag geven we nog wat meer uitleg bij de keuzes:

Stadswandeling:

De gids past het tempo aan de groep aan en met het extra bezoek aan de begijnhofkerk (St-Margaretakerk) is het nog meer de moeite waard. De bouw is gestart in 1664 en duurde meer dan 100 jaar omdat de begijntjes het helemaal

zelf financierden. Het is een echt pareltje geworden en staat niet voor niets op de lijst van UNESCO-werelderfgoed. De wandeling is elke stap waard!

Rondrit doorheen de streek:

Samen met een gids verkennen we Lier en het Pallieterland. Je bewondert het schilderachtige Gestel en geniet van historische kastelen en hoeves in het Kempische landschap.

Zimmermuseum:

Wie Lier zegt, denkt meteen aan de Zimmertoren. We kunnen dit museum dus niet links laten liggen. Je krijgt de kans het museum op eigen tempo te verkennen. We nemen hier geen gids aangezien het museum zeer goed is

uitgewerkt om alles zelf te ontdekken.

Boottocht:

Via een rondvaart op één van de palingboten op de afgesloten arm van de Nete, krijg je in 45 minuten een volledig beeld van de toch prachtige stad Lier. Laat je rustig meedrijven op de elektrisch aangedreven boot en geniet van de rust en het uitzicht. Een aanrader! (Bij echt slecht weer gaat deze boottocht niet door, maar dan krijg je achteraf de 5 euro hiervan terug).

Vrije tijd:

Wie na het bezoek aan het Zimmermuseum graag wat gaat kuieren en snuisteren langs de winkels, of wie zin heeft in een terrasje die kan hiervoor zijn tijd nemen. Je geeft net zoveel of zo weinig uit als je zelf wil.

Door te geven bij inschrijving:

VM: keuze wandeling of rondrit omgeving

NM: boottocht ja of neen

Inschrijven kan tot 10 juni via overschrijving van het totale bedrag op ons rekeningnummer

BE20 7343 4701 2556.

Je kan ook even bellen met Micheline, 016 25 00 27. Geef ineens jouw keuze van activiteiten door.

Annulatiekost:

Vanaf 2 weken voor afreis kunnen bij annulatie de helft van de kosten (31,5 euro) worden gerecupereerd, aangezien de bestellingen voor de maaltijden dan zijn doorgegeven.

dinsdag 24 september 2024
Gratis voor leden