Jaarlijks daguitstap

Toerisme & Uitstappen

OKRA Kerkbrugge – Langerbrugge

Uitstap Yerseke op 12 September 2023

Yerseke (uitspraak: ierseke) (Zeeuws: Yese) is een dorp gelegen aan de Oosterschelde in de gemeente Reimerswaal op Zuid-Beveland in de Nederlandse provincie Zeeland. In 2021 had het dorp 7.015 inwoners.[1] Yerseke werd als zelfstandige gemeente opgeheven op 1 januari 1970. Samen met de gemeenten Rilland-Bath, Krabbendijke, Kruiningen en Waarde maakt het nu deel uit van de gemeente Reimerswaal.

Het dorp is vooral bekend om zijn mossel- en oestercultuur. Toeristen komen naar Yerseke om verscheidene zeevruchten te eten in een van de vele restaurants, en voor rondleidingen over de oesterputten, de jachthaven en het Oosterscheldemuseum. Verder is Yerseke bekend vanwege de jaarlijks terugkerende Mosseldag de derde Zaterdag van Augustus.

Dagindeling:

Vertrek aan parking De Burggrave om 08.30u.

10:00 – 10:30: Ontvangst in het Oosterscheldemuseum met koffie, een Zeeuwse bolus, en een

film over Yerseke.

10:30 – 12:00: Rondleiding met gids door het Oosterscheldemuseum.

12:00 – 13:30: Mosselmaaltijd met frietjes.

Het vervoer gebeurt met eigen wagens. Bij inschrijven gelieve aan te geven wie met de wagen komt.

Het aantal deelnemers is beperkt tot 30 personen.

De prijs bedraagt € 40 per persoon. (€ 5 per persoon voor de chauffeur inbegrepen).

Inschrijvingen binnen ten laatste op 5 september 2023.

Naam: .................................................................................................................

Schrijft in met:...................... Personen..................... x € 40 = .................. Euro

Overschrijven op rekeningnummer: BE75 7374 0930 2051 mededeling: Yerseke, naam Lid, aantal personen

of betalen aan Lyliane of wijkagent bij afgeven strook.

Ik kom met de wagen en kan …………. personen meenemen.

Ik vraag vervoer voor ………….. personen.

dinsdag 12 september 2023
Max. 30 deelnemers
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.

Yerseke
Grovermansdreef 38