Levenslang leren

In de jaren 90 probeerden wetenschappers over de hele wereld onze genetische code voor het eerst van A tot Z te lezen. Het zou uiteindelijk 10 jaar duren voor ze erin slaagden. Een ongeziene technologische revolutie maakt het vandaag mogelijk om dit op een paar dagen en aan een fractie van de kostprijs te doen. Maar wat kan ons DNA ons wel en niet vertellen? Tim Van Damme is arts en onderzoeker aan het Centrum Medische Genetica van het UZ Gent en sinds 2024 ook werkzaam in het AZ Sint-Elisabeth te Zottegem. Hij neemt ons mee op een reis door onze genetische code en licht de mogelijkheden en beperkingen van genetisch onderzoek toe.

Ontmoetingscentrum Strijpen
Toon wegbeschrijving
donderdag 24 oktober 2024
Tot 17u00