De Wullebeek in Niel

De Wullebeek in Niel

Op 27 oktober a.s. maken we een wandeling van om en bij de

8 km richting Niel. We vertrekken aan de poort van de

Sint Bernardus abdij (nu politiebureel en gemeentehuis van Hemiksem) om 13.30 h.

Die poort bevindt zich aan de terminus van Bus 14, op het einde

de Nijverheidsstraat. De bus kan je nemen in Hoboken aan de hoek Louisalei/Kioskplaats of aan de Sporthal Sorghvliedt, in de richting Hemiksem (vertrektijden, zie dienstregeling 'De Lijn').

Auto's kunnen parkeren aan het abdijgebouw en fietsen aan de abdijpoort. Via het domein lopen we over een nieuwe brug over de Kleine Struisbeek in Schelle en verder naar de vallei van de Wullebeek.

We houden er een rustpunt. Op de terugweg komen we langs de Laarkapel en de oude Elektriciteits-centrale (in vervlogen tijden eigendom van de elektriciteitsmaatschappij De Schelde).

En verder lopen we door het veld terug naar de terminus van Bus 14. Geïnteresseerd? Laat dan weten of je meegaat (vóór 23/10/2023). We vinden het prettig om op voorhand te weten, hoeveel mensen er ons zullen vergezellen.

Hou jullie haaks en tot dan.

We vertrekken aan de poort van de Sint Bernardus abdij (nu politiebureel en gemeentehuis van Hemiksem)
vrijdag 27 oktober 2023
Gratis voor leden