Wandelen door de Cadixwijk met gids. Inschrijven door €10 over te schrijven op rek. BE26 9731 8770 4229 van Okra Zandvliet, met vermelding ‘naam voornaam + "Wandeling Cadixwijk" Inschrijven voor 10 maart

Ontmoeting & Ontspanning

Wandelen in Cadixwijk op maandag 13 mei 2024 onder begeleiding van een stadsgigs. De Cadixwijk is een minder bekend stuk van het noordelijk Antwerps stadsdeel het Eilandje. In de 19e eeuw was de plek een levendige havenbuurt, maar door de uitbreiding van de haven naar het noorden kwam de buurt in de jaren 60 in verval. Dankzij het masterplan van de stad voor het Eilandje komt de buurt nu terug tot leven. Op dit moment ondergaat de Cadixwijk een metamorfose. Het aantrekkelijke nieuw Schengenplein is zelfs uitgegroeid tot één van grootste groene pleinen van de stad. Samenkomst in de hal van het nieuwe ziekenhuis Cadix om 11:30H Gelegenheid om een middagmaal te nuttigen (vrije keuze) Om 13:45/14:00 vertrekken we in groep naar Godefriduskaai 30 waardat de stadswandeling begint. Een wandeling van 4.5 km, ongeveer 2,5 uur. De prijs van de stadswandeling is €10 per persoon. Inschrijven voor 10 maart. Vervoer onderling af te spreken. De bus stopt voor de deur.

Indien het wandelen te lang voor je is, kan je altijd iets mee gaan eten in het Cadix ziekenhuis, Marc zal hier ook een kleine kennismaking met het nieuwe ziekenhuis geven. Als je meegaat zonder aan de Cadixwandeling deel te nemen hoef je uiteraard niets te storten.

Cadix ziekenhuis
maandag 13 mei 2024
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
Inschrijven voor 10 maart

Cadixwijk Antwerpen