Info: Jeannine Desfosses - tel. 03 281 05 08 of bij lijndansen

Ontmoeting & Ontspanning

Vandaag gaan we wandelen we in Boom. We volgen er de "Groene Longen Wandeling" over een afstand van 8 km van het park van Boom naar De Schorre.

We vertrekken om 13 uur op het Kerkplein met eigen wagen (kostendelend).

Op internet vonden we de brochure van Toerisme Rupelstreek waar we onderstaande tekst en foto overnamen. Je kunt deze downloaden op hun website https://www.toerismerupelstree... en o.a. lezen:

Het startpunt van de wandeling is gelegen in een omgevormde kleiput, het Provinciaal Recreatiedomein De Schorre. Hier kan je rustig of actief genieten van sport, allerlei evenementen en de natuur. Grote delen van De Schorre waren vroeger eigendom van de steenbakkerijen. Op het domein is nog een authentieke kleibagger terug te vinden welke verwijst naar het steenbakkerijverleden. Ongeveer één derde van het domein werd behouden als natuurzone. Hier vind je de pioniersvegetatie die spontaan is gegroeid nadat de steenbakkers hun activiteiten in de kleiput hadden stopgezet.

Op het domein vind je het Infokantoor van Toerisme Rupelstreek. Je kan er terecht voor allerlei tips voor een streekbezoek: fietsen, wandelen, varen en zelfs een bezoek vanuit de lucht.
Ook verleidelijke geschenkmanden met streekproducten zijn er te koop.

Samenkomst aan het Kerkplein
zaterdag 25 mei 2024