Steeds interessante plaatsen en gezellige ontmoetingen

Kunst, Cultuur & Crea

Wandeltochten februari 2024

7 februari : Leffinge : (Afstand +/- 5,9 km): We verzamelen om 12h40 op het Duinenplein en nemen de tram van 12h51 naar Oostende. Daar nemen we om 13h18 bus 51 richting Torhout en stappen af aan de halte Noordhoek. We wandelen langsheen het Heerwegpad tot we linksaf de Leemstraat nemen. Via de Legerweg komen we aan de Leffingestraat (gevaarlijke baan) tot we een 200 meter verder rechts de Cleyemeereweg inslaan en een eindje verder het Ieperleedpad volgen tot aan de Noordmolenstraat. Van daar naar het Dorpsplein. Via de Papegaaistraat wandelen we tot aan de Wilskerkestraat welke we volgen tot aan de Vaartdijk Noord. We lopen langs het water tot aan De Zoete Orgel, drankstop, en daarna terug met bus 53 bij de Kerk (Fluo hesje aan te raden gezien er op veel plaatsen geen voetpaden zijn)

14 februari : Valentijns – Ontbijtwandeling : (Afstand +/- 5 km) : We verzamelen op het Duinenplein om 8 hr en nemen de tram om 8h07 tot aan Ravelingen. Daar gaan we in de Vayamundo ontbijten (meer info op aparte uitnodiging). Na het ontbijt gaan we een wandeling maken waarna de mogelijkheid bestaat om nog iets te gaan drinken. Inschrijven en betalen verplicht tegen uiterlijk 7 februari !

21 februari : Krekenwandeling Oostende (Afstand +/- 5km): We verzamelen op het Duinenplein om 13h00. We nemen de tram naar Oostende om 13h11 en daar de bus (lijn 30) naar Zandvoorde (halte Marktplaats). We wandelen langs de Zandvoordsestraat tot ter hoogte van het OC 't Kasteelken en volgen dan het bewegwijzerde pad. Rustige paadjes en straatjes brengen ons naadloos tot bij de Grote Keignaert die we links van ons houden. Langs veldwegeltjes bereiken we dan het Noriyuki Inouedpad en de Moerbeistraat meteen het einde van de tocht. We gaan onze verfrissing drinken in het OC 't Kasteelken (zeer democratische prijzen). Ook voor deze wandeling stevige schoenen aanbevolen (niet lastig maar kan vochtig zijn). Terug met bus 30 om 17h04 of 18h04 !

28 februari : Brugge – Molenwandeling : (Afstand +/- 6 km) : Samenkomst op het Duinenplein om 13h45 we nemen de tram naar Wenduine om 13h55 en van daaruit de bus om 14h35 naar Brugge (halte Scheepsdalebrug). We wandelen via de Kolenkaai langs het water tot aan de Kominvest en van daar naar het Sasplein. Van de Kruisvest trekken we naar de Kruispoort en passeren langsheen 4 molens. Van hieruit gaat het naar de Gentpoort en de Schietbaan naar de Katelijnebrug en zo verder naar de Oostmeers (De Stoepa) en dan terug naar het station waar we de bus terug nemen (ofwel De Haan of Oostende)

NB : let wel de opgegeven uren van samenkomst kunnen eventueel nog wijzigen in functie van de uurregeling van de trams. Ik stuur tegen eind januari nog de eventuele wijzigingen door !

controleer de tekst, zo ook vertrekuur
Van donderdag 01 februari 2024