Steeds interessante plaatsen en gezellige ontmoetingen

Kunst, Cultuur & Crea

Wandeltochten januari 2024

3 januari : Waterkasteelwandeling : (Afstand +/- 5 km) Na de feesten is het opnieuw tijd om de calorieën te verbranden en trekken we er weer op uit. We verzamelen om 13h35 op het Duinenplein en nemen de tram om 13h48 naar De Haan “Waterkasteellaan”. We maken een wandeling door de Vlissegemse en Wenduinse bossen en via enkele straten bereiken we de markt waar we halt houden in Café De Beurs voor de verfrissende of verwarmende consumpties.

10 januari 2024 : (GEWIJZIGD) Kris Kras door Oostende (Afstand +/- 5 km). We verzamelen op het Duinenplein om 13h40 en nemen de tram om 13h47 naar Oostende Station.

We wandelen via de Zeedijk naar Venetiaanse Gaanderijen en vandaar verlaten we de dijk en gaan richting het Maria Hendrika Park om van hieruit ons eindpunt Café De Volksbond te bereiken.

17 januari : Geen wandeltocht vandaag : Nieuwjaarsmaaltijd bij Moeder Lambik – samenkomst vanaf 11h30. Aperitief wordt geschonken om 12 uur. Inschrijven verplicht tegen uiterlijk 10 januari 2024. Betaling is bewijs van inschrijving !

24 januari : Gistel – Molenroute (Afstand +/- 5 km) : we verzamelen om 12h45 op het Duinenplein en nemen de tram van 12h57 naar Oostende waar we overstappen op de bus naar Gistel (perron 7). We starten de wandeling aan La Gare waar we de Groene 62 nemen tot aan de Berkenlaan. Langs rustige wegen gaat het voorbij het Pieter Bortierplein, de Kleine Warande en de Warandestraat naar de Oosthoekmolen tot aan de Stampaerthoekweg die we volgen tot aan de Zevekoteheirweg. Hier gaan we dan na een tijdje rechts de Mosselstraat nemen en zo de Markt bereiken waar we in Café De Kroon onze verfrissing gaan genieten !

31 januari : Wenduine – Scharebrugpad (Afstand : +/- 6,5 km) : We verzamelen op het Duinenplein om 13h30 en nemen de tram van 13h40 tot Wenduine-Centrum. We wandelen via de Kerkstraat en steken de Ringlaan over naar de Brugseweg die we volgen tot aan het kerkhof en nemen dan links de Uitkerksestraat. Via een paadje komen we aan een uitkijkplatform (waar je in de winter duizenden vriesganzen kunt zien). Een eind verder komen we aan het Kanaal van Blankenberge ('t Blankenbergs varretje). We wandelen verder in de Scharebrugstraat en wandelen zo naar ons eindpunt Café 't Kapiteintje.

NB : let wel de opgegeven uren van samenkomst kunnen eventueel nog wijzigen in functie van de uurregeling van de trams. Ik stuur tegen eind december nog de eventuele wijzigingen door !

controleer de tekst, zo ook vertrekuur
Van maandag 01 januari 2024