Zet een trefpunt voor een keer zijn deuren open zodat niet-leden OKRA kunnen leren kennen, dan worden deze niet-leden 1 keer per jaar ook verzekerd door OKRA vzw.

Je kan dus ieder jaar een opendeurdag of open activiteit organiseren om reclame te maken voor jouw trefpunt waarbij alle deelnemers zijn verzekerd.

Doe je nog een tweede keer een (promotionele) activiteit waar niet-leden welkom zijn? Dan kan je hiervoor een extra verzekering aanvragen.
Voorwaarden : Minimum 30 personen per activiteit, maximum 50 activiteiten op jaarbasis voor heel OKRA , dat is niet veel, dus weet dat je hier als trefpunt niet vaak beroep op kan doen.

--> Om bovenstaande activiteit (2e of 3e promotionele activiteit) te verzekeren vind je hieronder het formulier 'Aangifte eenmalige activiteit OKRA'.
* Dit formulier moet drie dagen voor de activiteit toekomen op het Algemeen Secretariaat van OKRA vzw in Schaarbeek: OKRA vzw, OKRA-ledenverzekering, PB 40, 1031 Brussel (kan ook via mail naar verzekeringen@okra.be)

Trefpunten die slechts sporadisch een sportactiviteit organiseren, kunnen binnen de polis OKRA-SPORT+ ook een beroep doen op het systeem van de Verzekering Eenmalige Sportactiviteit. Kijk bij Sportieve activiteiten via OKRA-SPORT+ vzw voor meer informatie hierover.

Stuur een aangifte nooit rechtstreeks naar DVV-Verzekeringen!

Opgelet

Als niet-leden los van een promotionele activiteit eens willen deelnemen aan een activiteit van een trefpunt, kan dat, maar zonder verzekering. Je bent als trefpunt niet verplicht om daar een verzekering voor af te sluiten. Deze niet-leden zijn dus NIET verzekerd door OKRA vzw. Wél door hun eigen ziekenfonds en gezinspolis. Je laat dit best even weten aan deze deelnemer. Bij deelname aan sportactiviteiten is deze wél verzekerd via de polis van OKRA-SPORT+ vzw. Niet-leden kunnen in dat geval 2 keer verzekerd deelnemen.