OKRA-journaal - mei 2023

Welkom bij het OKRA-journaal van de maand mei. De lentemaand was er eentje met veel regen... Dat ondervonden ze ook bij het feest van 10 jaar Limburgse OKRA-motorclub. Indoor skydiven, in de Kempen durven ook senioren dat! Bekijk het maar, het begint misschien te kriebelen. De meimaand is voor veel trefpunten nog altijd een bedevaartmaand. Het OKRA-productiehuis nam een kijkje in Scherpenheuvel, samen met het trefpunt Neerlinter. Vrijwilliger Jul Cypers is een sportfanaat die een pleidooi houdt voor het verplichten van de fietshelm. Je kan op de website bij 'Okra onderzoekt' je mening hierover kwijt. Het productiehuis trok ook naar Ranst, een van de weinige trefpunten met een bridgeclub. Ze leerden veel bij, maar voor een echte partij bridge zijn ze nog niet klaar. Dat zijn ze ook nog niet voor de introductie moderne dans, waarmee ze kennismaakten bij trefpunt Oude Bareel in Sint-Amandsberg. Een nieuwigheid voor dansliefhebbers. Ten slotte is er de actie voor het behoud van het seniorentarief bij de NMBS. De wereld van OKRA in net geen 20 minuten. Veel kijkplezier.

Gepubliceerd op 26/04/2024