Gepubliceerd op: 01/02/2021
Bron: Provincie: Vlaams Brabant

Dag Sjoekes*,

Bij OKRA regio Brussel is de maand februari bekend en vermaard om zijn ‘vriendschapsdagen’. Met 800 OKRA-vrienden en vriendinnen gezellig samen tafelen, dansen en zingen. Dagen waar vele leden lang van te voren naar uitkijken. Natuurlijk is dat nu niet mogelijk. Al bijna een jaar leven we in een wereld waar we mekaar niet mogen vastpakken. Dat missen we! OKRA-leden, vrienden en vriendinnen zijn van mekaar gescheiden. Om toch een vorm van verbondenheid met mekaar te scheppen nodigen we iedereen uit om op zondag 14 februari zichzelf te verwennen met een lekker sjoeke (een eclair) dat je zelf bakt of bij je favoriete bakker gaat kopen! Op die manier zijn we allemaal verbonden met mekaar, verbonden met onze ‘sjoekes’. Stuur een foto terwijl je je sjoeke, al dan niet samen met je knuffelcontact, aan het opeten bent naar brussel@okra.be of via facebook messenger. Wij verspreiden ze verder en zo blijven we met mekaar verbonden. Onze Brusselse OKRA-reisleiders geven alvast het goede voorbeeld en zijn met veel plezier de gezichten van deze actie.

En je doet het niet voor niets! Onder al de ingestuurde foto’s van de leden van OKRA regio Brussel trekken we 1 winnaar. En deze winnaar wint: Sjoekes voor het hele trefpunt! Medewerkers van OKRA regio Brussel komen langs op de eerste bijeenkomst na Corona met eclairs voor het hele trefpunt! Geen lid van OKRA? Geen 55+? Ook jij kan deelnemen en misschien wint het trefpunt in jouw gemeente dank zij jou een eclair voor elke aanwezig (en dan zal er zeker eentje voor jou over zijn ;-)).

Eten brengt mensen samen, zeker bij OKRA! Op 14 februari brengen sjoekes onze sjoekes samen! Verwen jezelf met een eclair en voel je verbonden met anderen tijdens Sjoekesdag. Vanaf nu heeft Valentijn afgedaan en spreken we enkel nog van Sjoekesdag.

Enkele van onze Brusselse ambassadeurs geven het goede voorbeeld!

• Onze OKRA-reisleiders van OKRA Regio Brussel
  • Onze Brusselse minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Gemeenschapscentra Pascal Smet

“We laten elkaar niet los in dit bijzonder periode. Zeker tijdens de periode rond Valentijn, proberen we er extra te zijn voor wie zich alleen voelt of iemand mist. De sjoekesactie van @OKRA zorgt ervoor dat onze ouderen ook vandaag met elkaar verbonden blijven. Normaal gezien komen ze jaarlijks samen tijdens de vriendschapsdagen. Dit jaar blijven ze verbonden door hun foto met een sjoeke met elkaar te delen. Valentijn is veel meer dan de dag van de geliefden, het is de dag van vriendschappen en verbinding. Valentijn is vanaf nu Sjoekesdag! Zelf vind ik ze héérlijk

Downloads: