14 mei Verdiepingsdag St Andriesabdij Streekpunt Brugge

Gepubliceerd op: 07/02/2024
Bron: Provincie: West-Vlaanderen

De meimaand is traditiegetrouw de bedevaart maand bij uitstek. Dit jaar pakken we het iets anders aan binnen OKRA. We willen samen in verbondenheid Maria vieren en ons geloof versterken.

Onze verdiepingsdag ziet er als volgt uit:

10u15 Welkom

10u30 Mariale viering: ‘Maria, moeder van ons geloof’

11u45 Samen aan tafel voor een lekkere lunch (soep en hoofdgerecht)

14u00 Lezing over de Kerk in beweging naar morgen door priester en bijbeldeskundige Geert Dedecker. Hij ziet het als zijn levenstaak om een brug te slaan tussen de Schrift en het dagelijkse leven. Als gelovigen en kerkmensen hebben wij in deze ‘Godvergeten tijden’ op de eerste plaats nood aan troost, om te kunnen genezen van de kwetsuren en om te herbronnen, zodat we met Jezus kunnen blijven op tocht gaan (ten leven). Waar vinden we inspiratie die vernieuwend is? Opwekkend, bemoedigend en leven-gevend? Is het niet de roeping van onze gemeenschappen (ook al worden ze kleiner) om plekken van troost te zijn, te midden van een harde wereld? Om dan van daaruit dag na dag de wereld tegemoet te blijven gaan, met handen vol hoop en leven?

Deelname?

• Eucharistieviering + lunch + lezing: 24 euro – OKRA-lid, 28 euro – niet leden
  • Lunch + lezing: 24 euro – OKRA-lid, 28 euro  niet-leden
  • Eucharistie + lunch: 20 euro – OKRA-lid, 24 euro  niet-leden