6 februari 2024 : 40 jaar Okra trefpunt Zonhoven !!!

Gepubliceerd op: 13/03/2024
Bron: OKRA Zonhoven

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Feestviering 40 jaar Okra 6 februari 2024.

Feestviering 40 jaar Okra 6 februari 2024

Op 6 februari 1984 werd Okra Zonhoven boven de doopvont gehouden. Exact veertig jaar later werd dit feestelijk herdacht. De viering van 40-jarig Okra trefpunt Zonhoven werd ingezet met een eucharistieviering in de kapel van Ten Eikenen. De vele aanwezigen werden meteen ondergedompeld in een bad van hemels gezang, gebracht door het onnavolgbare Okra zangkoor en onder begeleiding van uitstekende accordeonmuziek.

Priester Bart Pluymers koos voor de toepasselijke evangelietekst hoe Jezus met vijf broden en twee vissen een menigte van 5.000 man kon voeden. Om de 97 Okra aanwezigen te voeden tijdens de feestmaaltijd koos het bestuur zekerheidshalve voor een plaatselijke traiteur die een uitstekende en gewaardeerde maaltijd op tafel bracht.

Okra Zonhoven is geen trefpunt uit de velen. Zij zijn begaan met de toekomst. Om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden werden er geen tafellakens voorzien maar wel mooie onderleggers. Het uitgespaarde waspoeder belette niet dat de tafels mooi aangekleed waren. Okra Zonhoven staat ook voor geborgenheid en wil de interne vriendschapsbanden aanhalen. Daarom gebeurde de bediening door de eigen leden. Zij toonden ons dat leeftijd geen rol mag spelen bij een eventuele carrière switch. Het officiële gedeelte werd in handen genomen door twee provinciale Okra afgevaardigden. Toon Mannaerts mag zich voortaan erevoorzitter noemen en 18 leden kregen een mooi certificaat aangeboden omwille van hun langdurig lidmaatschap.

De jubelviering van 40 jaar Okra trefpunt was ook het schepencollege niet ontgaan. De burgemeester, geruggesteund door drie schepenen, kwam zijn erkentelijkheid betuigen. Misschien waren zij op de hoogte dat er ook een filmpje werd vertoond over de wijzigingen in de kieswetgeving?

Het geheel werd opgefleurd door de eigen Okra dansgroep. De zwierige heupbewegingen zorgden ervoor dat menig mannenhart sneller ging kloppen. Zowel het eten als het optreden werden erg gesmaakt. Rond 17 uur werd de viering afgesloten. Het bestuur zal deze dag nog uitgebreid evalueren maar aan de meeste reacties te horen moeten zij niet vrezen voor een eventueel ontslag. Op dus naar een viering voor 41-jaar Okra!

Rutten Andre