Gepubliceerd op: 16/04/2019

Terug naar het nieuwsoverzicht

Recht op privacy

Beste Okra-leden

Ook OKRA ontsnapt niet aan de nieuwe spelregels inzake bescherming van de privacy. Om onze werking goed te kunnen organiseren hebben wij heel wat gegevens van onze leden en van deelnemers aan onze activiteiten nodig: naam, adres, contactgegevens, geboortedatum, maar ook bijvoorbeeld je huwelijksverjaardag om je bij een jubileum niet te vergeten.

We stellen vandaag alles in het werk om deze gegevens correct en veilig te bewaren en te gebruiken. We houden ze ook niet langer bij dan nodig en je hebt als lid steeds recht tot inzage in deze gegevensbestanden.

Op onze activiteiten worden ook vaak foto’s genomen. Deze gebruiken we ter illustratie voor o.a. onze website, info, eventueel  een krant of om in het trefpunt te tonen,  bijvoorbeeld bij een jaaroverzicht. We maken hierbij duidelijk een onderscheid tussen ‘sfeerfoto’s’ (algemene beelden van de activiteit) en duidelijke ‘portretfoto’s’ (close-ups van één of enkele mensen).  In het bijzonder voor deze ‘gerichte’ foto’s vragen wij dat de perso(o)n(en)on die niet wens(t)(en) dat hun  foto openbaar wordt gemaakt, dat uitdrukkelijk aan de fotograaf kenbaar maken. Zo zorgen we er samen voor dat jouw privacy maximaal beschermd wordt.

Een meer uitgebreid overzicht van ons beleid op het vlak van verwerking van persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring, terug te vinden op onze website in een nieuwsbericht.