Jaarprogramma Academie 2024.

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Beste,

OKRA Academie Zottegem nodigt u op donderdagnamiddag 7 maart 2024, om 14u, uit op de voordracht “Voorafgaande zorgplanning” door een palliatief deskundige van Netwerk Levenseinde Oudenaarde.

Tijdens deze voordracht over een waardig levenseinde krijgen we nuttige informatie over de wet op de patiënten rechten, palliatieve zorg en euthanasie. Ook worden een aantal documenten zoals “negatieve wilsverklaring” en “wilsverklaring inzake euthanasie” toegelicht. Kortom, belangrijke info voor onze toekomstige zorgplanning.

Locatie: OC Strijpen, Sint-Andriessteenweg 163, 9620 Zottegem

Prijs: 8 euro (6 euro voor OKRA leden); cash te betalen aan de ingang.

Vooraf reserveren is noodzakelijk en kan tot volzet, liefst met mail aan aca.zottegem@gmail.com of telefonisch 0472 58 40 47 (Martine). Er zijn nog een beperkt aantal plaatsen vrij.

Op donderdagnamiddag 18 april 2024, om 15u, komt Professor dr.ir. Francis Wyffels, UGent en Imec, spreken over een bijzonder actueel onderwerp: Artificiële Intelligentie - vandaag en morgen”.

Het onderzoek naar Artificiële Intelligentie (AI) maakte de afgelopen jaren gigantische sprongen voorwaarts. AI bepaalt ons leven meer dan we denken. Spraaktechnologie in wagens, gezichts- en beeldherkenning of automatische vertalingen zijn enkel mogelijk dankzij slimme computers.

In deze voordracht ontleedt professor Wyffels zo een artificieel brein. Ook staat hij stil bij de mogelijkheden en de impact van AI op ons leven, vandaag en morgen. Voordelen of houdt AI ook gevaren in? Worden computers slimmer dan wijzelf?

Ook hier is vooraf reserveren noodzakelijk en kan tot volzet.

Ik geef ook mee dat voor de daguitstap van onze OKRA Academie naar Mechelen op 23 mei 2024, het aantal plaatsen beperkt is tot 40. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar.

Wie een geldige museumpas heeft en die pas aan de inkom van Kazerne Dossin toont, krijgt later van ons €10 terugbetaald van de vooraf betaalde prijs van €55 voor OKRA-leden of €60 voor niet-leden.

Als bijlage, zend ik u de flyer met het programma van onze OKRA Academie Zottegem. Reserveren kan al voor alle activiteiten van 2024.

Met vriendelijke groeten,

Martine Meganck