Gepubliceerd op: 04/03/2024

Terug naar het nieuwsoverzicht

Volgende ledenbijeenkomst maandag 08 april 2024

Activiteiten:

-Fietsen: op vrijdagnamiddag om 13.30u vertrek aan de Sportoase voor ongeveer een 40km.

-Petanque: Bij Gertrude gaat door: deelnemers onderling afspreken

-Kubb: Winterstop !

- Crea : 11/04/2024 – bij Magda

- Lijndans : dinsdag- en vrijdagnamiddag van 13.00u tot 16.00u en (info Martine 0485 61 25 96).Zondag dansen in de voormiddag van 10u tot 12u en dit tot einde april.

Volgende vergadering contactpersonen : 25/03 en 29/04/2024

Busreis 14/03/2024 : Roeselare

Bij aankomst bezoeken we een Praline fabriekje waar we een koffie krijgen alsook wat proevertjes…….mmmm. ’s middags een wok buffet.In de namiddag bezoeken we het Klein Seminarie in Roeselare.Een van de oudste colleges in Vlaanderen waar ook Guido Gezelle naar school ging.’s avonds zal nog een kleine maaltijd voorzien worden. Prijs : 70€ leden -- niet leden (dus ook geen bij-lid) 80€  Betaling = ingeschreven

Busreis : 23/ 4/2024 : Tongeren (Samenwerking met Brussel)

ENKEL VOOR OKRA-LEDEN !

Tongeren en de bloesems van Haspengouw

De gidsen van Visit Tongeren verwelkomen ons graag in de oudste stad van België! Ook de Tongenaren en hun lokale held, Ambiorix, zien ons graag komen. Met fierheid stellen ze hun geliefkoosde plek aan je voor: eentje die je niet alleen moet gezien, maar vooral moet ‘gevoeld’ hebben! We zijn meer dan ooit welkom om Tongeren te ontdekken. We maken in het Gallo-Romeins Museum – gesloten op maandag - een tijdreis van neanderthaler tot Gallo-Romein. De permanente expo brengt het verhaal van de mens in de regio Limburg: van prehistorie tot het einde van de Romeinse tijd. Het voorjaar is ook het startschot voor een prachtig natuurfenomeen. Dan komen de bloesems aan de fruitbomen en is er een grote bedrijvigheid in de boomgaarden. Haspengouw is de fruitmand van Limburg. Hier liggen de rijen fruitboomgaarden zij aan zij. Deze regio strekt zich uit over het volledige zuiden van Limburg en nodigt ons uit om via de gegidste bus rondrit een prachtige herinnering te creëren aan het glooiend fruitlandschap. Ook Tongeren behoort nog tot deze boeiende regio.

Het programma:

Voormiddag: ontbijt restaurant Retro Velinx te Tongeren

Bus 1: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.

Bus 2: gegidste busrondrit Bloesemstreek Haspengouw.

Middag: 3-gangenmenu in het restaurant Retro Velinx.

Namiddag: Bus 1: gegidste busrondrit Bloesemstreek Haspengouw.

Bus 2: gegidst bezoek Gallo-Romeins Museum.

En vrije tijd in Tongeren.

Avond: Broodmaaltijd in het restaurant Retro Velinx.

Prijs : 72 euro Betaling = ingeschreven

Willy Sommers – 28/4/2024 – CC DE BINDERUITVERKOCHT!

Ledenvergadering van 06/05/2024 is een LENTEFEEST met zanger en dans.   Aperitief : cava/fruitsap u aangeboden door ons trefpunt. Soep : Aspergeroomsoep met bieslooksnippers. Hoofdschotel : Tussenribstuk rosé gebakken met Béarnaisesaus lentegroenten en aardappelkroketten
Dessert : Millefeuille met appeltjes, slagroom en vanilleroomijs.Koffie/thee.  Voor tijdens de maaltijden 2 dranken - naar keuze –u aangeboden door ons trefpunt.Prijs per persoon – leden en bij-leden – 55€  Prijs per persoon niet – leden 65€

Vragen….stel ze gerust…we helpen /luisteren ..

Sylvia , Yvette ; Imelda en Martine

Ter info:

Op zondagnamiddag 21 /4/2024 gaat Pasar op bezoek in het klooster van Tildonk – het Ursulinen-internaat. (met live toneel)

Deelname-prijs is 11€. Inschrijven tot 01 april 2024.

Eigen vervoer – carpooling.

Info/inschrijving bij Rik 0497 32 52 77 of 052 30 16 04