Nieuwsbrief september 2022

Terug naar het nieuwsoverzicht

OkraTrefpunt Tielrode Nieuwsbrief september 2022

Fietstocht

Derde keer goeie keer? Na tweemaal de fietstocht te hebben afgelast wegens het warm weer hopen we nu eindelijk op 8 september er werk van te kunnen maken.We vertrekken zoals steeds om 13.30 u aan de sporthal van Tielrode. We rijden via de Durmedijk naar het Molsbroek in Lokeren. Onze eerste stop heeft plaats aan het vernieuwd bezoekerscentrum waar we de permanente en interactieve tentoonstelling kunnen bezoeken en genietend van een drankje het mooie uitzicht van het Molsbroek kunnen bewonderen. Via landelijke wegen rijden we terug richting Sombeke, waar we onze tweede stop houden op het gezellige dorpsplein van Sombeke Dries.

Petanque
Woensdag 7, 14, 21 en 28 september 13.30 u.
Terreinen VK Tielrode.
Deelnameprijs: 2 euro

OKRA academie
Jan Peumans: De zachte anarchist
Maandag 12 september. 14.30 u.

Jan Peumans vertelt in zijn eigen stijl, aan de hand van het boek “De zachte anarchist” zijn levensverhaal. Van jongsafaan ging hij in de politiek, werd een hardwerkende en tegendraadse parlementair en schopte het uiteindelijk tot voorzitter in het Vlaams Parlement. Het komt in deze lezing allemaal aan bod maar wat hij precies gaat vertellen, dat kan bij deze man niemand voorspellen.

Theaterzaal Roxy, Stationsstraat 29 Temse
Inkom 8€, voor OKRA-leden: 5€.

Praatcafé:

Het moment om gezellig bij te praten bij een tasje koffie of een biertje. Mag het wat actiever? Voor de geïnteresseerden voorzien we verschillende gezelschapsspelen: een partijtje ‘Mens erger je niet’ of liever ‘4 op een rij’ of een kaartje leggen ? Het kan allemaal. We zorgen voor het materiaal, jullie voor de sfeer!

Dinsdag 20 september 14 uur in het gildehuis Tielrode.

Wandeltocht

Onze maandelijkse wandeltocht heeft plaats op donderdag 22 september. Vertrek aan het gildehuis om 14 u. Zoals steeds een korte wandeling over goed begaanbare wegen.

Sneukeltocht.

Onze jaarlijkse sneukeltocht staat ingepland op 15 september.
We vertrekken met de fiets om
13.30 u aan de sporthal en maken een ritje door Tielrode.

Om 14.30 u worden we verwacht in de Molenstraat nr 100 bij Jef en
Mariette waar ons een lekker stukje vla met koffie staat te wachten.

De niet-fietsers sluiten zich hierbij aan.

Om 16 u rijden we verder langs Tielroodse wegen en komen met zijn allen om 16.30 u samen in het gildehuis van Tielrode.

We sluiten de dag af met een lekkere maaltijd (vol au vent met sla, tomaat en frietjes) en een gezellige babbel.

Iedereen Welkom!

Inschrijven bij de wijkverantwoordelijke met bijgevoegd inschrijvingsformulier.

Deelnameprijs: 30 euro voor leden; niet leden betalen 35 euro.

Downloads: