Gepubliceerd op: 22/02/2024
Bron: Provincie: Limburg

I.s.m. Enjoy Sailing Enkele daagjes weg met leeftijdsgenoten op het water... Wat wil een mens nog meer? We kijken ernaar uit om samen met jou het veilige vaarwater van Oosterschelde al zeilend te verkennen.

Van 10 tot 12 juni.

Voor wie?
Voor iedereen die wil proeven van het zeilen. Voor iemand die enkele basisvaardigheden wil leren. Maar ook voor diegene die gewoon eens van het zeilen wil genieten zonder echt te leren zeilen. Enig brevet of voorkennis is dus NIET vereist!

Doel
Het is een hardnekkig misverstand dat ouderen weinig behoefte meer zouden hebben aan sportieve activiteiten, maar vooral gericht zijn op passief vermaak.
Bij OKRA weten we beter. Veel van onze leden gaan reeds wandelen, fietsen, zwemmen of petanquen. En dat is maar goed ook: bewegen helpt als je zo lang mogelijk vitaal wil blijven.

Zeilen past prima in dat rijtje en je hoeft niet super sportief te zijn om eraan te beginnen. Vrijwel iedereen die nog mobiel is, kan ‘t leren. Anderen hebben een zeiltochtje al langer op hun bucketlist staan, maar hebben zich tot nu toe er niet aan durven wagen. Omdat ze geen vrienden en leeftijdsgenoten vonden die mee wilden gaan, of omdat er gewoon geen initiatief toe genomen werd. Wel, dat gaat nu veranderen.

Voor iedereen die wil proeven van het zeilen bieden we met OKRA een zeilinitiatie 2-daagse of 3-daagse aan.
Naargelang de belangstelling zal een periode worden voorgesteld.

Wat gaan we doen
De instructeur neemt je een weekend mee de Oosterschelde op waar je naar hartenlust kunt oefenen. Je zeilt tijdens de cursus zoveel mogelijk zelf. Er wordt aandacht besteed aan het op- en aftuigen van de boot en hoe de zeilen moeten staan ten opzichte van de wind.
Je oefent de zeilmanoeuvres overstag gaan en gijpen. Je krijgt ervaring met koers varen ten opzichte van de wind en het varen op kompas. Je maakt kennis met algemene veiligheid aan boord. Je leert zeemansknopen en zeemanschap. Je maakt kennis met het manoeuvreren op de motor, zoals schroef- en roerwerking.

‘s Avonds gaan we na een ankerbiertje eten in een restaurantje in de haven.
Daarna blijven we slapen aan boord van ons zeiljacht per 2 in een kajuit.

Deelnameprijs: normale prijs € 375 p.p.
Voor OKRA leden € 260 p.p
., niet-leden € 300 p.p
(dranken en vervoer niet inbegrepen) carpool spreken we af na inschrijving.

Meer info en inschrijven:
 steven.reynders@okra.be - 011 26 59 34 of 0477 90 79 96

Visit counter For Websites