Programma januari-februari 2023

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Beste leden,

We hadden al heel wat wensen opgeschreven.

Zoveel dingen die we jullie wilden geven.

Maar wat is het dat mensen zo gelukkig maakt?

Wat is het dat mensen diep van binnen raakt?

Het zijn geen dure dingen. Geld of gouden ringen.

Het zijn mensen dicht bij elkaar.

Zoals wij, bij OKRA, het ganse jaar.

Het is geduld, begrip, een lief woord voor een ander.

Het is vriendschap, vrede en zachtheid voor mekander.

Het zij mensen die voor elkaar zorgen, zomaar.

We hebben niet veel meer dan mooie woorden en deze nieuwsbrief.

Om jullie te zeggen: we hebben jullie lief.

En gaat het eens wat minder, zo’n dagje hoort er bij.

Geef elkaar dan eens een dikke knuffel, of neem een dagje vrij.

We wensen jullie een jaar vol mooie dagen en veel lieve mensen.

Maar vooral veel licht, het licht uit het hart van mensen.

JANUARI 2023

Zaterdag 7 januari: Nieuwjaarsreceptie om 14 uur.

Wat mag u verwachten?

Drank en hapjes, broodjes met beleg, koffie en natuurlijk het gezellig samenzijn.

Dit wordt u gratis aangeboden door het bestuur van Okra. De inschrijvingen zijn verplicht en alleen voor de leden. De wijkmeesters komen nog langs.

Maandag 16 januari: Plus-film ‘Adam en Eva’ in De Kruisboog - Tienen om 14 uur.

Vriendschap, liefde , humor en drama staan centraal in deze charmante film, opgenomen in de Parel van Vlaanderen: ‘De Vlaamse Ardennen’.

LET OP: Een los ticket aan 3€ vooraf reserveren op telnr. 016/80 56 96 of via dekruisboog@tienen.be is aangewezen en het afhalen en betalen moet u zelf doen aan de balie van CC De Kruisboog.

Dindag 17 januari: Nieuwjaarsconcert te Scherpenheuvel om 10.30u (zie

vorige nieuwsbrief). Inschrijvingen zijn reeds afgesloten.

Donderdag 19 januari : Wandeling van Neerlinter naar Oplinter.

Afstand: 6 km

De wandeling loopt voor een groot gedeelte langs de Oude Spoorwegroute. We passeren ook het Klooster Maagdendal in Oplinter, waar een korte uitleg wordt gegeven. Tijdens de wandeling maken we een tussenstop in café Zwoel in de Ganzendries in Oplinter. Vertrek aan PC van Neerlinter om 13.30 uur.

Dinsdag 24 januari: Voordracht: ‘De psychologie van het ouder worden’ in Leuven van 14u -16.00u.

De voordracht wordt gegeven door Luc Van De Ven, klinisch ouderenpsycholoog. Hij is auteur van verschillende boeken over de uitdagingen bij het ouder worden. Plaats: CM, zaal De Vaart, Platte- Lostraat, 541 te 3010 Kessel-Lo. Vertrek met de auto aan de kerk van Wommersom om 13.15 uur - Bijdrage om mee te rijden: 2 €

Donderdag 26 januari: Gezellig samenzijn om 14u.

Kienen – Rummikub – kaarten - gezellig praten met koffie, taart of een frisdrankje

FEBRUARI 2023

Donderdag 2 februari: Wandeling in de Viandra te Tienen. - Afstand : 6 km

Op 2 februari vieren we Lichtmis en dan worden er traditioneel pannenkoeken gegeten!! Dat gaan we ook doen na onze wandeling in de cafetaria van de Viandra. Vertrek met de auto aan de kerk van Wommersom om 13.15 uur. Start van de wandeling op de parking aan de ingang van het domein, Hamelendreef, 78 te 3300 Tienen om 13.30 uur.

Donderdag 9 februari: Gewestraad voor de bestuursleden.

Maandag 13 februari: Plus-Film ‘Nowhere’ in CC De Kruisboog te Tienen om 14 uur.

Fantastisch vertolkte film door een ongeziene Koen De Bouw, in zijn meest kwetsbare rol ooit en een talentvolle Noa Kabati.

Donderdag 16 februari: Wandeling in Hogen - 7,5 km.

Vertrek met de auto aan de kerk van Wommersom om 13.00 uur. Start van de wandeling om 13.30 uur aan de kerk van Hogen. Na de wandeling drinken we iets in het café Leemans.

We wandelen we in de richting Geetbets. We wandelen door de velden en plantages van het landelijke Hogen en Geetbets.

Donderdag 23 februari: Gezellig samenzijn.

Noteer alvast in je agenda

Woensdag 8 maart: Shownamiddag in stadsfeestzaal Aarschot.

Het thema van deze editie is Muzikantenstad: Filip D’Haeze leidt je doorheen een programma rijk aan muziek, dans, humor… onder muzikale begeleiding van ‘Het Muzikantenstadorkest’ dat bestaat uit Nadia, Ellis, Lissa Lewis, Michael Lanzo, accordion duo De Melando’s, Doran, P.C. Brown en humorist Animolly.

De deuren openen vanaf 13u30 zodat de show om 14u kan beginnen. Er zijn plaatsen voorzien per trefpunt, vroeger komen hoeft dus niet.

Deelnameprijs bedraagt 25€ (inkomticket, 2 broodjes en een koffie inbegrepen).

Er zal een autobus ingelegd worden. De  prijs: 12€.

NUTTIGE INFORMATIE

Als je meedoet aan één van de activiteiten (behalve gezellig samenzijn) laat dan iets weten aan het bestuur. Dit zou gemakkelijk zijn om alles op voorhand te regelen.

Voor bijkomende info in verband met onze activiteiten:

Petré Alain: teamleider 0479/86 15 82 petre.alain@skynet.be

Vandeborne Marie-Thérèse: administratief verantwoordelijke 0498/61 95 35

mtvandeborne@gmail.com

Louis Flamaing: financieel verantwoordelijke 0478/57 13 43 of 016/78 89 39 louisflamaing@gmail.com

De teamleden: Lenaerts Reinhilde, Willems Irène, Poffé Patrick, Vandonck Monique, Lenseclaes Wilfried , Germentier Marleen en Stroobants Johan.

Rekening van Okra Wommersom: BE75 7344 1303 0251