Gepubliceerd op: 17/05/2023

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Verslag viswedstrijd OKRA Kempen

Op 16 mei was het weer zover de 2de wedstrijd ingericht door enkele vrijwilligers van OKRA uit de Kempen. Dit jaar ging deze door op de vijver van vissersclub de Baars in Arendonk.

Er waren 30 enthousiaste hengelaars aanwezig. Trefpunt Poppel was het best vertegenwoordigd met 6 personen. Van ons trefpunt namen slechts 2 mensen deel, hierdoor kwamen we niet in aanmerking voor de prijs van het beste trefpunt. We diende aanwezig te zijn om 11h45 voor de trekking van de plaatsen waarna we onze stek konden innemen en ons klaar maken voor de wedstrijd.

Om 13 u startte de eerste sessie hierin werd al aardig wat vis gevangen al waren er ook enkele die geen beet hadden gezien. Deze sessie duurde tot 15 u waarna er een uurtje pauze was de 2de sessie startte om 16 u tot 18 u. Hierin deden alle deelnemers nog eens hun best maar hier waren er enkele die geen vis konden vangen. Na het opruimen van onze materialen werd er over gegaan tot de weging waarna de prijsuitreiking volgde in de kantine van de Baars.

Winnaar was dezelfde als vorig jaar Frans Quets van trefpunt Vosselaar met 43,800 kg. Bij de dames was Vercaigne Lizy de beste met 16,175 kg. Van ons trefpunt was Kartel Matthijs de beste met een 9de plaats met 22,200 kg. Guido Cools werd 22ste met 5,650 kg. De prijs voor het beste trefpunt ging naar de ploeg van Arendonk. Bij onze collega’s van Poppel waren er toch enkele die niet veel geluk hadden, van de 6 deelnemers waren er 5 die geen vis hebben kunnen vangen.

Hopelijk kunnen we voor volgend jaar nog enkele personen warm maken om deel te nemen aan dit leuke evenement zodat we ook kunnen meedingen voor de trofee van het beste trefpunt. Waar de wedstrijd dan zal doorgaan is nog niet geweten maar er zijn al enkele voorstellen.