Academie Gent zoekt denkers en doeners

Gepubliceerd op: 09/02/2023
Bron: OKRA Academie Gent

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Ben jij een 55-plusser met een brede algemene interesse in cultuur? Heb je zin om mee in staan om voordrachten en uitstappen te begeleiden in Gent? Dan ben jij de vrouw of man die we zoeken.

Wie zijn we?

Okra-Academie organiseert voordrachten voor senioren in de regio. Tijdens deze lezingen komen thema’s ivm politiek, cultuur, milieu, geschiedenis, wetenschap, menselijke relaties, religie, ethische vraagstukken,… aan bod. Daarnaast worden er boeiende culturele uitstappen en concerten, kleinschalige theatervoorstellingen en muzikale voordrachten georganiseerd. Dit alles wordt verzorgd door lokale vrijwilligers, ondersteund door het regiosecretariaat.

Wat houdt dat in?

Samen met de vrijwilligers van de Okra-Academie Gent sta je in voor de organisatie van een tiental lezingen per jaar en een vijftal uitstappen. We zoeken samen onderwerpen, contacteren sprekers of gidsen, leggen de zaal vast en staan in voor ontvangst en praktische organisatie tijdens de voordracht of uitstap.

De ploeg komt een vijftal keer per jaar samen om de activiteiten voor te bereiden en een jaarprogramma uit te werken.

Wil je graag meer info?

Je kan terecht bij Geert Beullens: geert.beullens@okra.be of 09/296 32 13. Of kom gerust eens langs op één van onze activiteiten. Je vindt de info over onze activiteiten op www.okra.be/trefpunt/academie-gent

Downloads: