OKRA Puivelde NIEUWS april 2022

Bron: OKRA Belsele Puivelde

Terug naar homepagina trefpunt
Terug naar het nieuwsoverzicht

Ook starten in april onze buitenactiviteiten Kubb en fietsen

OKRA Puivelde NIEUWS april 2022

Beste okraleden,

We heben toch al een paar maanden in onze zaal activiteiten kunnen organiseren. Op 20 april houden we daar ons paasfeest, lees meer in deze brief. Je kan daar voor inschrijven uiterlijk tot 12 april.

Ook starten in april onze buitenactiviteiten Kubb en fietsen. Kubb begin op 6 april) en fietsen op 13 april.

Op 21 april kan je gratis een koffietje komen drinken op de markt van Sint-niklaas. Daar komt in de voormiddag de Baristabus van Okra.

Hartelijke groeten,

Het OKRA bestuur

Ann, Margareta, Hedwige, Hilda.

Crea

Op vrijdag 1 april (13:30 -16:30) BLOEMSCHIKKEN voor Pasen.in de parochiezaal te Belsele

Op vrijdag 8 april 2022 aanleren van nieuwe techniek bij het maken van halsketting of armband met rocailles

Op vrijdag 6 mei 2022 verder werken aan de crea 8 april.

verantwoordelijk crea: Marie-Lou 03/772 46 82 marcel.laheyne@skynet.be

Dansen voormiddag

Dansen op vrijdag: Lijndansen groep 1 van 9.00 uur tot 11.00 uur groep 2: 11.15 uur tot 12.45 uur in de parochiezaal van Belsele met lesgeefster. (met koffie/thee tijdens de pauze). Verantwoordelijke Marie-Lou Van Vlierberghe. 03/772 46 82 marcel.laheyne@skynet.be

Fietsen in april

Woensdag 13 april 2022 13:15 uur : Fietstocht Okra Puivelde

Wij verzamelen telkens aan de parochiezaal St-Job te Puivelde tegen 13:15 u om in te schrijven en vertrekken daarna om 13.20 uur stipt We rijden ongeveer 30-tal km en fietsen naar Lokeren Molsbroek.

Volgende fietstocht is op woensdag 4 mei.

Baristabus komt langs

OKRA’s Route 66 zet "plein op stelten" en ontvangt je met een lekkere koffie. Op donderdag 21 april 2022 in de voormiddag komen ze op de markt te Sint-Niklaas.

Wat is de bedoeling ? Gewoon: kom een koffie drinken aan onze bus. Maak kennis met OKRA en met OKRA-vrijwilligers uit uw gemeente of streek. Kom te weten wat je bij OKRA allemaal kan doen en beleven. Want daar gaat het toch om: OKRA brengt mensen samen, zorgt voor verbinding en is het meest efficiënte medicament tegen eenzaamheid.

Kubb namiddag

Kubb namiddag met Okra Puivelde op het voetbalterrein KFC Puivelde in de Kruisstraat. Verantwoordelijke Ann Van Boxelare, tel. 0477 13 05 80

Woensdag 6 april 2022 14:00 uur : eerste Kubb Okra Puivelde

Woensdag 27 april 2022 14:00 uur : Kubb Okra Puivelde

Paasfeest

Op woensdag 20 april willen we met jullie samen paasfeest vieren in de Parochiezaal. Jullie krijgen: aperitief, soep, hoofdschotel met een glaasje wijn en dessert. De muziek wordt verzorgd door Roland. De kostprijs bedraagt 28 euro per persoon. Na de maaltijd kan je drankjes bestellen aan de bar aan democratische prijzen. Als verrassing krijgen jullie nog een paascadeautje.

Inschrijvingsstrookje zie achteraan .

Regionaal sportaanbod

Dinsdag 12 april 2022 van 9:30 tot 11:30 volleybal in de sporthall Temsica, Gasthuisstraat 78a, Temse. Kostprijs 2 euro

Dinsdag 26 april 2022 regiodagwandeling vertrek 10 uur – Schellebelle, dorpsplein. Begeleiding: Bert en Chris Van Acker

Data andere regionale geplande sportactiviteiten kan je vinden via onderstaande link:

(nieuw) Workshop

Op woensdag 1 juni 2022 organiseert Okra Puivelde een workshop ‘veilig en economisch elektrisch fietsen’.

• Doelgroep: iedereen die fietst en is zowel voor Okra leden als niet Okra leden: min. 12 - max. 25 personen
  • Inhoud: over elektrische fiets: theorie en behendigheidsproeven, groepstocht en verkeersreglement
  • Prijs: gratis
  • VERPLICHT INSCHRIJVEN: via contactpersoon of via secretariaat.
  • Waar: parochiezaal Puivelde Kemzekestraat 18

Cultuur – Academie - Events

Zoek je interessante voordrachten, alles is te vinden via okra.be! Klik op onderstaande links.

academiebrochure

Op vrijdag 22 april 2022:Jonkvrouw - een vertelling door Freddy en Hilde Poeck in cultuurcentrum Ter Vesten, Gravenplein 2, 9120 Beveren

“Dit is het jaar 1361… Mijn naam is Marguerite van Male. Ik ben 13 jaar. Mijn vader wou een jongen die graaf van Vlaanderen zou worden, maar hij kreeg mij”. ‘Jonkvrouw’, het boeiende, grappige en aangrijpende verhaal van een meisje met een onwrikbare wil en een onblusbare levenslust. Een meisje uit het verleden, maar tegelijk een meisje van vandaag!

Op vrijdag 13 januari 2023 vindt het nieuwjaarsconcert van OKRA Academie Wetteren plaats in de Sint-Gertrudis-kerk te Wetteren. De band bestaande uit pianist/componist Jef Neve, sopraan Hanne Roos, saxofonist Andy Dhondt en het strijkkwintet brengt een warm en stemmig nieuwjaarsconcert. Jullie kunnen dit concert bijwonen door nu al kaarten te reserveren.

Een kaart kost 35 euro; ben je lid van OKRA dan betaal je 30 euro.

Wil je deelnemen aan de receptie vooraf in cc De Poort dan kost een kaart 55 euro; OKRA-leden krijgen 5 euro korting.

Reserveer jullie plaatsen via jef.neve.komt.naar.wetteren@gmail.com

Allerlei

Expo Oriënt-Express: nog tot 17 april 2022 organiseert Train World een uitzonderlijke tentoonstelling, gewijd aan het epos van de Oriënt-Express en zijn geestelijke vader, Luikenaar Georges Nagelmackers. Een unieke tentoonstelling die je misschien niet wil missen! https://www.trainworld.be/nl/expo-orient-express

De mooiste melodieën van de lage landen: 20 oktober 2022

Wie nog mee wil gaan kan nog reserveren. Bij reservatie jouw trefpunt en regio vermelden (belangrijk!)

Prijs: 40 euro OKRA-leden, anders 66 euro (vrijblijvend incl. 1 jaar lidmaatschap)

Enkel te boeken bij Hubert Martens via oostende@okra.be of 059 55 26 90.

Geen vervoer inbegrepen (heel makkelijk bereikbaar met de trein vanuit Waas of Dender)

Okra Puivelde neemt ’s morgens de trein in station te Sint-Niklaas. Als je met ons wil meegaan, contacteer het secretariaat. (zie verder)

Web en bijlage(n)

Nieuwsbrieven en magazines kan je ook lezen op onze web